Dünya basını, Resmi Gazete'de yayınlanan yeni olağanüstü hal kanun hükmündeki kararname kapsamında TSK'da ihraç ve bası yayın kurumlarının kapatılmasını manşetlerine taşıdı.

Aralarında Zaman gazetesi, Cihan Haber Ajansı ve Samanyolu Haber'in de bulunduğu çok sayıda gazete, TV ve radyo istasyonunun kapatılması hakkında çıkarılan yeni kararnamenin Resmi Gazete'de yayınlanmasını, İngiltere'nin The Independant gazetesi, "Türkiye 1700 ordu mensubunun işine son verdi, onlarca medya kuruluşunu kapattı" diyerek duyurdu ve "Türk Silahlı Kuvvetleri içinde 30 hava kuvvetleri komutanı, 32 amiral, 87 ordu komutanının darbeye giriştikleri gerekçesiyle görevlerinden azledildiğini" aktardı; "Bununla birlikte 45 gazete, 17 TV, 23 radyo istasyonu, 3 haber ajansı ve 15 dergi de Resmi Gazete'de yayınlanan kararla kapatıldı" denildi.

27 Temmuz tarihli kanun hükmünde kararnamelerle ilgili olarak dış basındaki diğer haberler şu şekildeydi:

Washington Post: "Türkiye 1700 ordu mensubunun işine son verdi, düzinelerce medya kuruluşunu kapattı

Hükümet, 15 Temmuz'da başarısızlıkla sonuçlanan darbe girişiminden, sonra aralarında haber ajansları, televizyon kanalları, radyolar ve gazetelerin de bulunduğu düzinelerce medya kuruluşunun kapatılması emrini verdi. Ülkedeki adalet, eğitim, sağlık ve finans sektöründeki on binlerce kişinin görevi askıya alındı."

ITV News: "Türkiye medya kuruluşlarını kapatıyor, binlerce ordu mensubunun işine son verdi. Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın darbe girişiminden sonra yaptığı tasfiyeler Türkiye'nin batıdaki müttefikleri ve insan hakları grupları arasındaki endişeleri artıracak."

El Cezire ise, "Türkiye onlarca medya kuruluşunu kapattı, generalleri tasfiye etti. Türk hükümeti başarısızlıkla sonuçlanan darbe girişiminden sonra, medya ve orduyu sarsacak yeni bir kararname çıkardı" ifadelerini kullandı.